در پي پخش سريال  سرزمين كهن و توهين به اقوام بختياري ،  اولاد خسرو خان جانب دار ي خود را از اقوام بختياري اعلام مي دارد و همرا با ديگر اقوام در خواست عذر خواهي و محاكمه عوامل مصوب را دارد و لذا تا فراهم شدن رضايت كامل مردم شريف و غيور بختياري در كنار آنها خواهيم ايستاد .

گروه فرهنگي : اعتراض هاي اقوام بختيياري به سريال دروغين سرزمين كهن كه هم اكنون از شبكه ۳ سيما پخش مي شود در اسنانهاي چهار محال و بختياري و خوزستان و اصفهان و ... ادامه دارد .

به گزارش ایرنا، «تحریف واقعیت‌ها و بدنمایی علیه بختیاری ها» در سریال «سرزمین کهن»، در کانون اعتراض منتقدان قرار دارد که از مجلس شورای اسلامی تا عرصه خبری، کاربران فضای مجازی، پیام کوتاه بویژه در چهارمحال و بختیاری و خوزستان را شامل مي‌شود. برخی فعالان اینترنتی در چهارمحال و بختیاری، نسبت به آنچه توهین به قوم بختیاری در سریال سرزمین کهن دانستند، در فضای مجازی و به صورت پیام کوتاه اعتراض کرده اند. در صفحات مجازی منتسب به قوم بختیاری، از این سریال به عنوان لگدمالی جانفشانی بختیاری‌ها در تاریخ معاصر کشور یاد شده است. فعالان اینترنتی در این صفحات با انتشار نامه منتسب به 60 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، توقف «هجمه» این رسانه به تاریخ بختیاری را خواستار شده اند.

در بخشی از این نامه آمده است: سریال سرزمین کهن با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده اند، خدشه دار کرده است. در این نامه اعتراضی که به صورت گسترده درفضای مجازی منتشر شده، آمده است: در سریال سرزمین کهن نقش یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای با نام بختیاری داده شده که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکانی مي‌پردازند.

فعالان اینترنتی همچنین اعلام کرده اند: در این سریال، افزون بر خانواده بختیاری، از عنوان بختیاری‌ها در دیالوگ های تند و تحریک آمیز استفاده مي‌شود که برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و موازین حقوق بشری مورد نظر سازمان ملل و یونسکو بوده و نقض تعهدات بین المللی توسط صدا و سیما مي‌باشد.  همچنین پیامکی به صورت گسترده در چهارمحال وبختیاری منتشر شده که در آن با ادعای توهینی دیگر از صدا و سیما به قوم بختیاری چنین آمده است: در سریال سرزمین کهن به زن بختیاری گفته مي‌شود که «بختیاری های کاسه لیس انگلیسی های بوده اند.»

آژانس خبری بختیاری (ایپنانیوز) نیز در قالب خبر، مصاحبه و گزارش های متعددی، اعتراض شخصیت‌های قوم بختیاری را به سریال سرزمین کهن منتشر کرده است. دوشنبه گذشته نیز جمعی از بختیاری‌های خوزستان نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی استان های کشور در اهواز، طومار اعتراض آمیزی نسبت به پخش این سریال که روایت وقایع از سال 1320 تا پیروزی انقلاب است، امضا کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا از اهواز، معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و شعار نوشته ها، نسبت به آنچه تحریف تاریخ واهانت به قوم بختیاری و زیر سوال بردن روحیه آزادگی ومیهن پرستی این قومیت دراین سریال تلویزیونی نامیدند , اعتراض کرده اند. آنان خواهان عذرخواهی صدا و سیما و کارگردان این سریال از قوم بختیاری شده اند.

افشار پرویزی بابادی از ترتیب دهندگان این اجتماع اعتراض آمیز به ایرنا گفت: در سریال سرزمین کهن بدون توجه به بار معنایی المانهای این کار فرهنگی، در یک اقدام بسیار ناشیانه، تقابل دو خانواده را به تصویر کشیده که یکی ازاین دو با نام خانواده بختیاری سلطنت طلب و با هویتی بی ریشه و سردار اسعد بختیاری قهرمان مشروطه واز فاتحان تهران در نهضت مشروطه را عنصر انگلیس معرفی کرده است. وی از جمع آوری حدود سه هزار امضا معترضین به این سریال تلویزیونی خبر داد و گفت: کارگردان این سریال تصویر نامطلوبی ازاین قوم ارایه داده، سابقه تاریخی قوم بختیاری در خطه ایران زمین را تاریخ گواهی مي‌دهد ولازم نیست آقایان الان بخواهند شکل گیری این قوم را برای بیننده تعریف کنند!

وی با بیان اینکه این حرکت اعتراضی ادامه خواهد یافت، گفت: ما سرزمین کهن را جعل تاریخ مي‌دانیم زیرا درتاریخ بختیاری هرگزسابقه ای از خیانت به ایران نداریم، شهدای که این قوم در طول دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و رشادت‌ها در انقلاب مشروطه گواه روشنی بر میهن پرستی ماست و تاریخ شاهد مبارزه زنان و مردان با همت ما برای اعتلای میهن است. بابادی توضیح داد: این فیلم به نوعی مي‌خواهد نزاع بین ایرانی و بختیاری را القا کند، درحالی که در تاریخ، قوم بختیاری را در تقابل با افغانها، دلیری‌ها در مشروطه و شهیدانش برای انقلاب و کشور مي‌شناسند نه با دوستی طاغوت و ظلم وبیداد.

وی ادامه داد: انتخاب نام بختیاری (برای خانواده سلطنت طلب سریال) و نمایش عکس سردار اسعد بختیاری دراین فضا مغایر با این سابقه است، این شهروند خوزستانی افزود: بختیاری شناسه یک قوم است و وقتی در یک کار فرهنگی و در روایتی از تاریخ، آن را به یک طیف فکری منتسب مي‌کنید، دیگر صحبت از یک خانواده نیست و نمی توان گفت این عنوان محدود به یک فرد یا افراد خاص است. این فعال اجتماعی گفت: این گونه حرکات برخلاف منویات مقام معظم رهبری است. ما عشایر کلام ایشان را چون تاج بر سر مي‌نهیم و همواره با تبعیت از خط مشی رهبری و ولایت فقیه، وظیفه ملی خود را انجام داده و به همت مردان و زنانمان برخود مي‌بالیم وبر این باوریم که اینگونه حرکات مغایر منویات رهبری و اهداف کلی نظام درحوزه فرهنگی و تفرقه افکنانه است.

بابادی افزود: این اعتراض بانگ دادخواهی ماست. ما ایران را سرافرازبرای همه اقوام واسلام را بالنده مي‌خواهیم. همچنین پیامک هایی با موضوع اعتراض به سریال سرزمین کهن در شبکه تلفن همراه و شبکه های اجتماعی وارتباطی اهواز مبادله مي‌شود که در آنها شماره تلفن همراه و سامانه پیامکی شبکه سه و یک شماره به عنوان تلفن همراه ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما اعلام مي‌شود تا معترضین به این اثر , مراتب اعتراض خود را نیز از این طریق اعلام کنند. نماینده لنجان در مجلس هم با نتقاد از از پخش این سریال گفته است: ضرغامی باید از بختیاری‌ها عذرخواهی کند. محمد منصوری، با انتقاد از سریال سرزمین کهن و آنچه که توهین به بختیاری ها، خواند، افزود: رییس سازمان صدا و سیما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد و از قوم شریف بختیاری و ملت ایران عذرخواهی کند.

منصوری اظهار کرد: در اصل 3 و 19 قانون اساسی بر مساوی بودن تمام اقوام تاکید شده است و هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست. منصوری با بیان اینکه همه باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت و همدلی قدم برداریم، تصریح کرد: این اقدام سیما باعث بروز اختلاف مي‌شود. نماینده مجلس با بیان اینکه مسوولان صدا و سیما باید نظارت بیشتری روی کار خود داشته باشند، گفت: در سریال های سیما بی هیچ نظارت، توجه و توجیهی به قومهای لر، ترک، کرد و بلوچ توهین مي‌شود. نماینده لنجان در مجلس با بیان اینکه این سریال دیالوگ های بدی دارد، افزود: در این سریال نقش یک خانواده فاسد و وابسته به انگلیس به خانواده ای بختیاری داده شده است.

منصوری با اشاره به اینکه کارگردان این سریال باید عذرخواهی کند و در باره کار خود توضیح بدهد، افزود: استفاده از عنوان بختیاری‌ها باعث اختلاف و شادی دشمن مي‌شود. وی با بیان اینکه در این زمینه در صحن علی مجلس تذکر داده ام، افزود: در این زمینه نامه ای با امضای بیش از 50 نماینده مجلس برای رییس سازمان صدا و سیما ارسال شده است. منصوری افزود: بختیاری‌ها تا پای جان پای انقلاب، امام و رهبری ایستاده اند و در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی و 22 بهمن نیز حضور گسترده ای دارند.

همایش

بنام خداوند بزرگ

با سلام بر همه ی برادران و خواهران عزیز

همانطور که وعده داده بودیم ، در تاریخ  12/01/93 

سومین همایش اولاد خسروخان                         

 از ساعت  9  صبح تا ساعت  15.0   در استان خوزستان- شهرستان لالی – روستای هارکله برگزار خواهد شد.

در ابتدا لازم است از مهمانان  و نمایندگان عزیز تمامی طوایف بختیاری که با منت گذاشتن به ما ، به اولاد خسروخان افتخار دادند و در اولین و دومین همایش قدم رنجه فرموده  و حضور یافتند  ، ممنون و سپاسگذاریم .از همه ی برادران و خواهران اولاد خسروخان نیز که با حضور باشکوه و گسترده خود باعث شدند که این همایش ها   با عظمت و شکوه بیشتری انجام بگیرند نیز تشکر ویژه ای   داریم.

 از همه  دوستان و برادران وخواهران عزیر که تمایل دارند در سومین همایش اولاد خسروخان  شرکت فرمایند ، خواهشمند است جهت هماهنگی های لازم  برای رفت و آمد،سکونت، تدارکات، نهار و پذیرایی اسامی خود را به دبیرخانه انجمن  شیر سنگی ارسال فرمایند.

بر همین اساس از تمامی برادران  و خواهران تقاضا داریم :

1-   لیست مهمانان  ویژه ای که مد نظر دارید  که به همایش دعوت شوند را  به اطلاع دبیرخانه انجمن  شیر سنگی برسانید تا با آنها  هماهنگی های لازم انجام گیرد.

2-2-   شعار و محور اصلی همایش را بیان  فرمائید.

3- 3-  برنامه های اصلی همایش   وبرنامه های جانبی که مد نظر دارید را بیان بفرمائید .

4- 4-  برادران  و خواهران عزیری که تمایل به  حمایت مالی  و اجرایی برگزاری  همایش را دارند، درخواست   خود را به دبیرخانه انجمن  ارسال  فرمایند.

5-  5- از برادران و خواهران عزیز اولاد خسروخان  که به هر نحویی دارای مقام ها و یا رتبه هایی در سطوح مختلف ( علمی ، ورزشی ، هنری  و ... )کسب نموده اند تقاضا میشود  مدارک مکفی  خود را به دبیرخانه  انجمن  ارسال نموده تا بتوان جایزه ای ارزنده ای تهیه و ضمن  قدردانی از آنها در همایش  به آنها اهدا شود.

6-  6- از برادران و خواهران بزرگوار  اولاد خسروخان   تقاضا میشود  در صورت تمایل  عکس عزیزان  از دست رفته خود را برای ادای احترام   و  یاد خاطر  ه  به دبیرخانه انجمن ارسال فرمایند  تا بتوان عکس آنها را در  کتاب   در دست چاپ  درج نمود .


فکس دبیرخانه انجمن شیر سنگی:02122231510    

     تلفن همراه : 09123342109 

تسلیت

خانواده محترم مرحوم

آعلی مردان خان خسروی بابادی

با کمال و نهایت تاسف و تاثر ضایعه فقدان در گذشت برادر بزرگوارمان را به شما بازماندگان عزیز تسلیت عرض نموده و شادی روح آن مرحوم را از خداوند متعال خواستاریم.

انجمن شیر سنگی (اولاد خسروخان)

انا الله و انا الیه الراجعون

انا الله و انا الیه الراجعون

خبر در گذشت یکی دیگر از اولاد خسرو خان بابادی

آعلی مردان خان خسروی بابادی

فرزند آرضا در محله قلعه تک خسروآباد کوهرنگ به گوش رسید.

یادش گرامی و روحش شاد

به اطلاع کلیه فامیل, دوستان و آشنایان و غیور مردان بختیاری مرساند که :

مراسم خاکسپاری آن مرحوم مغفور و بزرگوار در روز یک شنبه مورخ 26/08/1392 در محله قلعه تک خسروآباد کوهرنگ برگزار می گردد.

بعد از تشییع جنازه ، مراسم عزاداری و صرف نهار در منزل شخصی آن مرحوم ادامه می یابد.

مراسم سوم و هفتم در روز پنج شنبه 1392/08/30 در مرحله قلعه تک خسروآباد کوهرنگ برگزار خواهد شد. 

حضور شما سروران عزیز تسلی خاطر بازماندگان می گردد.

از طرف خاندان عزادار اولاد خسروخان


تسلیت

خانواده محترم مرحومه

مشهدی بی بی جان خسروی بابادی 

با کمال و نهایت تاسف و تاثر ضایعه فقدان درگذشت مادر بزرگوارمان را به شما بازماندگان عزیز تسلیت عرض نموده و شادی روح آن مرحومه را از خداوند متعال خواستاریم.

انجمن شیر سنگی ( اولاد خسروخان)

انا الله و اناالیه راجعون

انا الله و اناالیه راجعون

روز پنج شنبه با خبر شدیم که 

مشهدی بی بی جان خسروی بابادی 

همسر مرحوم آ غلام رضا داوری

به دیار باقی شتافت

یادش گرامی و روحش شاد

به اطلاع کلیه فامیل ،دوستان و آشنایان می رساند که :

مراسم خاکسپاری آن مرحومه مغفوره روز پنج شنبه ساعت 9 صبح در اصفهان ، شهرستان شاهین شهر برگزار میگردد. 

بعد از تشیع جنازه و مراسم عزاداری ،  ضمن سپاس و قدر دانی از همدردی کلیه دوستان و فامیل به صرف نهار در رستوران  خلیج فارس شاهین شهر ادامه مییابد .

مراسم سوم و هفته  در روز پنج شنبه 25 مهر ماه از ساعت 9 صبح الی 14 در شاهین شهر،  حسینه بختیاری ها به صرف نهار و قرائت فاتحه  و ازساعت 14 الی 16 در بهشت زهرا معصومه شاهین شهر بر روی مزار آن مرحومه برگزار میگردد.

حضور شما سروران عزیز تسلی خاطر بازماندگان میگردد.

از طرف خاندان عزادار اولاد خسروخان

مادر ای سايه‏ي الطاف خدا   ای سراسر همه مهرو صفا  ای دل انگيزترين معنی عشق

ای كه يادت همه آرامش من          ای وجودت همه خواهش من 

تو نمايانگر الطاف خدايی مادر        مروه و حج و صفايی مادر 

           زير پای تو بهشت است بهشت      باز هم طفل توام،هرچه كردم،چه زيبا و چه زشت 

دست تو گرمترين گرمي مهر       مهر تو پاكترين معني عشق 

خانه با بودن تو بهترين باغ دل انگيز خداست 

پاكتر از همه پاكي هايی   خوبتر ازهمه خوبي هايی    با صفاتر ز همه دنيايی 

سايه لطف خدايی مادر     معني عشق و وفايی مادر 

شعر من درخور تفسيرت نيست      اوج مهری و صفايی مادر 

رئيس ايل بابادی

رئيس ايل بابادي

 ریاست طايفه بابادی به عهده آمهدی بابادی فرزند بزرگ تقی (عالی انور) بوده است. بابادی‌ها نیز مانند سایر بختیاری‌ها به ییلاق و قشلاق (سردسیر و گرمسیر) کوچ می کردند. ییلاق شان دراستان چهار محال و بختياري شامل پردنجان ، گوجان و شهرستان كوهرنگ است. ریاست این مکان‌ها را نیز آمهدی بر عهده داشت. قشلاقشان در استان خوزستان شامل میان رودان؛ بنوارگله بلوط؛ مهدی آباد، تراز؛ دشت ده(حتی)، قلعه میدان، جاستون شه، کالک شوران؛ دره بوری؛ در حومه شهرستان لالی می‌باشند. منطقهٔ مهدی آباد را به نام ایشان نام نهاده‌اند. در جریان اصلاحات ارضي در دوره محمد رضا شاه پهلوي اراضی گوجان و پردنجان را از خان‌ها گرفته و در بین رعیت ها تقسیم نمودند. این واقعه در زمان فرامرزخان و جهانگیر خان اتفاق افتاد. بعد از وفات آمهدی فرزند بزرگش محمدکریم و نوه ایشان علیدوست ریش سفیدی ایل را بر عهده گرفتند در این دوران ایل آرپناهی از دادن مالیات به علیدوست سر پیچی نمودند و به دستور علیدوست ایل آرپناهی را غارت نمودند و بعد از مدتی فردی ناشناس از این ایل به صورت پنهانی وی را کشت و به دستور محمدکریم بر اساس حس انتقام جوئی و قصاص خون علیدوست چندین نفر از ایل آرپناهی را کشتند و سر انجام پس از فو ت ایشان ریاست ایل بابادی به جهانگیر خان و فرامرز خان بودند رسید. که این دو برادر اولین کسانی بودند که در ایل بابادی عالی انور ملقب به حکم خانی شدند عالی انور تقی عبدالهی، حاجی ور، جلیل شجرنامه * فرزندان تقی عبدالله عالی انور آمهدی  ، آ محمد، آگودرز (شَلو).آصابر فرزندان آ مهدی  محمدکریم ، آ شنبه، آنظر علی * فرزندان آ محمد مهرعلی ، احمد. فرزندان مهرعلی شیرعلی ، آفرهاد ·         فرزندان احمد   آحبیب ،    آامان الله ، جهانگیرخان، فرامرزخان. فرزندان جهانگیرخان خسروخان، آمیرزاعِوض خان، آمحمدولی خان، آشیخ ویس خان، آشیخ علیخان. فرزندان خسرو خان چراغ خان، آمحمدحسین، آعلی محمد، آمرتضی، آامان الله خان، آعلیرضا، آعزیز، آراهخدا، آمهدی، آمحمدقلی، آغلام، آنصرالله خان، آعبدالله، آمحمدرضا، آعلیقلی خان، آمصطفی، آفرج الله. فرزندان آعلیقلی خان: جعفرخان (مدت سه سال حکومت کرمان را در اختیار داشت)، آعباس (در جنگ مشروطه به شهادت رسید)، آرمضان فرزندان آمیرزاعِوض خان آمحمدنصیرخان، آنجفقلی خان ، آعباس خان ، آحسن خان ، آگدا، آعلی اکبر. فرزندان محمد ولی خان (آقاولی) حاتم خان، آمحمدرسول، حاج هاشم خان، آمحمدآقا، آعلی عسگر. فرزندان فرامرزخان حاج میرزا پرویزخان، آرستم، آاسکندر، آفرهاد.آداراب . آملالی *آاله بخش خان، آاله یارخان(آمحمدرضاخان فرامرزی بابادی وحاج مهدی خان فرامرزی بابادی،آعزیزخان فرامرزی بابادی) فرزندان حاج میرزا پرویزخان: میرزا حسین خان انتظام الملک، آمحمد زمان، آ لطفعلی، آفتحعلی. فرزندان آمحمد زمان آمحراب خان  فرزندان آمحراب خان آمحمدخان پرویزی (داماد مرتضی قلی خان صمصام السلطنه).میرزا عبدالله،میرزا علی خان،آداراب،آرحمان،آموسی فرزندان میرزا حسین خان (انتظام الملک)(آ پرویزی) آخان جان، آمصطفی ( آخان جان و آمصطفی در واقع فتح اصفهان در رکاب مشرطه خواهان به شهادت رسیدند )، آ علی اکبر، آ علی اصغر(عسگر)، آ فتح الله، آرضا، آعجم، آجمشید، آاسکندر، آفرج الله، آمرتضی، فضل الله، نصرت الله.  فرزندان آ علی اصغر (عسگر) (رُستمی) آجعفرقلی خان رستمی (آخرین کلانتر رسمی ایل بابادی)، آمحمدزمان، آرستم، آعلی، آنجف، آروزعلی. فرزند آفتحعلي: آعبده رضا پرويزي (2 جوان نامدار از فرزندايشان(آغلامرضا) به نام هاي عليرضا و فرود به جواني رحمت خدا رفتند) فرزندان آ لطفعلي: آمندلي فرزندان ايشان: آحاجتمرادخان پرويزي ،آكلبعلي ، آ انوري پرويزي  
ازکلیه دوستان خواهش میشود که اگر در مورد اقوام و بزرگان و طایفه هرگونه نقطه نظر ارزنده ای دارند پیشنهاد فرمایند. 
با تشکر ازایل بزرگ بابادی-بالاخص اولاد خسروخان

خانواده محترم مرحوم

آیاور خسروی بابادی

با کمال نهایت و تاسف و تاثر ضایعه در گذشت برادر بزرگوارمان را به شما بازماندگان عزیز تسلیت عرض نموده و شادی روح آن مرحوم را از خداوند متعال خواستاریم

انجمن شیر سنگی ( اولاد خسروخان)


انا الله و انا الیه الراجعون

انا الله و انا الیه الراجعون

باد چپ زرد کوه بختیاری وزید خبر درگذشت آخرین نوه خسروخان بابادی

آیاور خسروی بابادی

فرزند آعزیز (متولد 1280 شمسی) را در سورنای خود سر داد.

یادش گرامی و روحش شاد


به اطلاع کلیه فامیل ، دوستان ، آشنایان و غیورمردان بختیاری می رساند که :

مراسم خاکسپاری آن مرحوم مغفور و بزرگوار در روز سه شنبه 92/6/26 ساعت 9 صبح در هفت شهیدان شهرستان اهواز از سه راه فرودگاه شروع می گردد.

بعد از تشییع جنازه مراسم عزاداری و صرف نهار در مسجد امام علی فاز 4 کورش ادامه می یابد.

مراسم سوم و هفتم در روز پنج شنبه 92/6/28 در مسجد امام علی واقع در فاز 4 کورش برگزار می گردد.

حضور شما سروران عزیز تسلی خاطر بازماندگان می گردد.

از طرف خاندان عزادار اولاد خسروخان

با سلام خدمت همه مخاطبین عزیز

از الطافتان به این وبلاگ و دنبال کردن مطالب آن بسیار ممنون و سپاسگذاریم و لازم به یادآوری میباشد که حسب دستور بعضی از عزیزان و تذکرات آنها مبنی بر از قلم افتادن بعضی از اسمها در شجره نامه ها " ان شاء الله در تصحیح بعدی و در کتاب اولاد خسروخان این معایب برطرف خواهد شد و به نظرتان خواهد رسید .

با آرزوی موفقیت روزافزونتان

شجره نامه


شجره نامه


شجره نامه


شجره نامه


شجره نامه


شجره نامه


شجره نامه